O zajęciach

UWAGA! Aktualny plan zajęć znajduje się na dole strony głównej pod żółtą belką. Zapraszamy do zapisów. Wystarczy SMS: 609 163 259.

Poniżej:
1. ZAJĘCIA DLA DZIECI W WIEKU ŻŁOBKOWYM I PRZEDSZKOLNYM
2. Śpiewograjki - ZAJĘCIA DLA MUZYKALNYCH DZIECI W WIEKU SZKOLNYM
3. RADY PRAKTYCZNE DLA OPIEKUNA
4. PIERWSZE ZAJĘCIA czyli "którka instrukcja obsługi naszego dziecka"
5. REGULAMIN ZAJĘĆ Edu-Muzyka dla Smyka


1. ZAJĘCIA DLA DZIECI W WIEKU ŻŁOBKOWYM I PRZEDSZKOLNYM


Filmik o zajęciach


Na naszych zajęciach dziecko ma kontakt z muzyką na żywo (pianino, inne instrumenty, śpiew). Może więc przekonać się samo, skąd się biorą dźwięki i piosenki. Gotowych produkcji muzycznych zawsze przecież można posłuchać w domu!

Edu-Rytmika dla Smyka to pół godziny intensywnej edukacji w formie żywiołowej zabawy dostosowanej do aktualnych potrzeb, nastrojów, kondycji dzieci, a nawet pogody :) Chętnie też realizujemy "zamówienia" maluchów na ulubione piosenki, pacynki i inne atrakcje. Muzyce nieodłącznie towarzyszy ruch, konkretne działania, proste układy taneczne i zabawy tematyczne z ciekawymi pomocami dydaktycznymi. Dysponujemy m.in. bogatą w atrakcje ścieżką sensoryczną, tunelem czy chustą animacyjną.

W chwilach odpoczynku śpiewamy piosenki z wykorzystaniem pacynek i rekwizytów, których mamy pokaźną kolekcję lub muzykujemy na instrumentach perkusyjnych przy akompaniamencie pianina. Czas sprzątania zabawek często łączymy z nauką liczenia, rozpoznawaniem kolorów, kształtów itp. Żadna czynność nie może być nudna.

Momenty fizycznego zmęczenia przeznaczamy na ćwiczenie słuchu muzycznego, czemu towarzyszy swoisty teatrzyk, dając okazję do poznawania rozmaitych zwierząt i poszerzania wiedzy o świecie.

Nasze zajęcia mają niepowtarzalny charakter. Często korzystamy z własnych, niedostępnych w Internecie piosenek, zabaw i pomysłów, czerpiąc z wieloletniego doświadczenia w pracy z dziećmi. Nie stronimy też od ponadczasowych dziecięcych hitów i pięknej polskiej muzyki ludowej.

W lekcjach biorą udział opiekunowie dzieci, co pozytywnie wpływa m.in. na kształtowanie więzi rodzinnych. Maluszki nabierają poczucia własnej wartości, wiedząc, że są kochane i dla rodziców czy dziadków ważne. Nie bez korzyści jest też przybycie na zajęcia z nianią. Zawsze to pożyteczne urozmaicenie oczekiwania na powrót rodziców i okazja do nabywania nowych kompetencji.


2. Śpiewograjki - ZAJĘCIA DLA MUZYKALNYCH DZIECI W WIEKU SZKOLNYM (do ok. 10 lat)


Celem zajęć jest wspólne muzykowanie w zespole wokalno-instrumentalnym. Dysponujemy różnorodnymi instrumentami, ale uczestnicy zespołu mogą też grać na własnych (o ile potrafią) - my wszystkim zapewnimy nuty i udzielimy wskazówek :). Oczywiście będziemy również uczyć się śpiewać: czysto, z dobrą dykcją, właściwie interpretując tekst. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. W zespole mogą także uczestniczyć rodzice :) Nie zabraknie oczywiście akompaniamentu pianina.

Chyba nic tak skutecznie nie rozwija sprawności mózgu jak muzykowanie! Już sam trening pamięci w przyjemnej dźwiękowej formie jest nie do przecenienia!

W czasie zajęć nie zabraknie też kształcenia słuchu z pacynkami, śpiewania gam, nauki nut z wykorzystaniem ciekawych pomocy dydaktycznych. Poznamy i wypróbujemy rozmaite instrumenty perkusyjne - np. gong, talerze, tarkę, klaskankę, marakasy, melodyczne dzwonki z przyciskami i na rączkach, janczary, trójkąt, cymbałki, bum-bum rurki, grzechotki, klawesy, pudełka akustyczne itd. Nauczycie się grać melodie piosenek na dzwonkach z przyciskami i cymbałkach. Do domu otrzymacie wydrukowane nuty i słowa.

Zajęcia mogą posłużyć jako przygotowanie do publicznych występów, udziału w konkursach wokalnych, ułatwią naukę gry na instrumencie czy zdanie egzaminu do szkoły muzycznej. Będą odskocznią od prozy życia i rutyny, okazją do "duchowego resetu".

ZAPRASZAMY!

3. Rady praktyczne dla opiekuna

Na zajęcia należy zabrać obuwie na zmianę dla maluszka i dla siebie. Pamiętajmy również o wygodnym i przewiewnym stroju. Praktyczne są rozwiązania "na cebulkę". Dobrze jest też mieć coś do picia.

Dziecku może towarzyszyć wyłącznie jedna osoba dorosła. Przygodna obecność osób trzecich dekoncentruje dzieci i utrudnia prowadzenie zajęć. Pamiętajmy, że nasze dziecko będzie nas naśladowało. Jeśli chcemy, by jak najwięcej skorzystało z zajęć, musimy sami wykazać się maksymalnym zaangażowaniem. Jeśli opiekun nie będzie skupiony na zajęciach, nie skupi się także dziecko. Maluszki lubią być zauważane i chwalone - to je motywuje.

Bardzo ważne jest, by opiekun "zabrał ze sobą na zajęcia" dobry humor i nie oczekiwał (szczególnie początkowo) od malca zbyt wiele. To normalne, że dzieciątko czasami "wyłączy" swoją koncentrację uwagi i jakiegoś zadania nie zrealizuje. Bądźmy cierpliwi i wytrwali. "Statystyczne" dziecko potrzebuje około miesiąca, by oswoić się z otoczeniem, sytuacją. Dlatego pierwsze tygodnie mają charakter adaptacyjny.

Bardzo ważne! Nie onieśmielajmy dziecka. Nie mówmy mu ani przy nim, że się wstydzi czy jest nieśmiałe. Ono nam wierzy i... spełni te "oczekiwania".


4. Pierwsze zajęcia czyli "krótka instrukcja obsługi naszego dziecka" ;)


Na pierwsze zajęcia przyjdźmy kilka minut wcześniej, by dziecko zdążyło poznać otoczenie i "przywitać się" z innymi maluchami. Z pewnością nie należy się spóźnić, gdyż nie tylko nasz maluch może się wystraszyć obcych, ale także inne dzieci nas.

Nie zabierajmy ze sobą innych członków rodziny. Unikniemy w ten sposób przykrego dla malucha "rozstania" z mamą czy tatą.

Przed wyjściem z domu należy powiadomić dziecko, że idzie pobawić się z innymi maluchami. Będzie spokojniejsze, gdy znajdzie się w nowej sytuacji.

Nie zdziwmy się, jeśli początkowo maluszek będzie chciał pozostać na rękach opiekuna. Spójrzmy na świat jego oczami i wyobraźmy sobie, jak się czuje wśród obcych mu "olbrzymów" ;) Niepokój zwykle ustępuje po kilku minutach, ale czasem po kilku zajęciach - zwłaszcza wtedy, gdy dziecko ma za sobą przykre doświadczenia i podejrzewa, że rodzic chce je zostawić samo.

Gdyby dziecko zaczęło płakać, niezwłocznie wychodzimy na chwilkę z sali, by mogło się uspokoić i nie wystraszyło innych maluszków (które na pierwszych zajęciach są szczególnie czujne).

W czasie zajęć ograniczamy rozmowy do niezbędnego minimum. Pomagamy dziecku zrealizować polecenie nauczyciela i dajemy przykład własnym zachowaniem. Pamiętajmy, że dzieci mają dużo lepszy słuch niż dorośli. Hałas nie jest dla nikogo miły i utrudnia naukę.

Gdyby dziecko zachowywało się w niepożądany sposób (np. krzyczało, piszczało, rzucało zabawkami, biło innych, nie reagowało na prośby), wskazane jest jak najszybsze wyjście z sali. Natychmiastowe przerwanie zabawy to dla malca łatwa do zapamiętania forma upomnienia. Jeśli nie reagujemy odpowiednio szybko na niewłaściwe postawy, narażamy się na problemy wychowawcze.

Może się zdarzyć, że nasz maluch za pierwszym razem nie zdecyduje się na wspólną zabawę, woląc przyglądać się innym. Nie znaczy to, że "jeszcze się nie nadaje". Po prostu musi się z nowościami oswoić, by poczuć się bezpiecznie. Pozwólmy mu na to. Bądźmy cierpliwi. Usiądźmy obok lub - jeśli to możliwe - bawmy się z innymi, pokazując, jak należy zachowywać się na zajęciach. Do dzieci przemawia tylko przykład, nie "kazania". Nasza wytrwałość zawsze procentuje. Bardzo rzadko zdarzają się dzieci, którym na adaptację nie wystarczy miesiąc.


5. Regulamin zajęć Rytmika dla Smyka


1. Opłata za zajęcia obejmuje uczestnictwo w nich dziecka oraz jednej osoby dorosłej. Karnet jest ważny cztery tygodnie (4 lakcje). W razie choroby przedłuża się o jeden tydzień - czyli do pięciu tygodni. Opuszczone zajęcia można też odrobić w dowolnym czasie z INNĄ GRUPĄ po umówieniu się z nauczycielem, jednakże nie po wykreśleniu z listy uczestników.
2. Zajęcia nie mogą być utrwalane na nośnikach elektronicznych (nagrywane, filmowane).
3. W czasie lekcji obowiązuje dbałość o komfort wszystkich dzieci. Dorośli nie powinni podejmować żadnych czynności utrudniających uczestnikom skupienie się (np. wzajemne rozmowy, telefonowanie, fotografowanie).
4. Niewskazane jest wnoszenie do sali prywatnych zabawek - mogą stać się przyczyną niepotrzebnych konfliktów.
5. Każdy opiekun obowiązany jest do czuwania nad bezpieczeństwem własnego podopiecznego. Pamiętajmy, że dwulatki są bardzo ruchliwe i dopiero uczą się zasad współżycia społecznego.
6. Obowiązkiem każdego opiekuna jest dopilnowanie, by zachowanie jego dziecka nie stanowiło zagrożenia dla innych uczestników zajęć.
7. Jeśli dziecko przeszkadza innym w zabawie, np. uporczywie płacze z jakiegoś powodu (to zachowanie typowe dla wieku i może zdarzyć się każdemu maluchowi), prosimy wyjść z nim na chwilę z sali i spróbować wyciszyć lub - jeśli się to nie uda - odrobić zajęcia z inną grupą. Pamiętajmy, że powody płaczu mogą być bardzo różne: senność, zbyt ciepłe ubranie, ból, choroba, ale także niezgoda na przestrzeganie reguł zabawy. Starajmy się, mimo wszystko, zachować spokój. Następnym razem będzie lepiej.


Wygenerowano w sekund: 0.03
2,954,192 Unikalnych wizyt

© 2009 by: CCY